ترجمه های آماده مهندسی صنایع زیر با قیمت ارزان و مناسب در خدمت دوستان قرار حواهد گرفت.
تماس، تلگرام، واتس آپ، پیامک و ایمیل:
09337212591
............................................................................................................................................................................................
کد شماره 1:
مقاله مهندسی صنایع سال 2016 ژورنال Springer:
موضوع:
Estimating economies of scale and scope with flexible technology
خلاصه مقاله:
چکیده:
اقتصادهای مقیاس معمولا با استفاده از تابع هزینه مدلسازی می شوند که برای تمام شرکتهای یک صنعت، صرف نظر از نوع آنها مشترک است، به عنوان مثال چه درتولید یک محصول منحصر به فرد یا چندین محصول متخصص باشند. در عوض، ما یک مدل تکنوژی انعطاف پذیر را تخمین می زنیم که برای تکنولوژی های مخصوص دیگر قابل استفاده است و نشان می دهد که چگونه می تواند با استفاده از شکلهای خطی پارامتری مانند ترانسلوگ تخمین زده شود. یک تکنولوژی مشترک، موردی خاص از مدل ما را حفظ می کند و به طور اقتصادی آزمایش می کند. مثال ما به صورت عمومی متعلق به استفاده های الکترونیکی ایالات متحده است که تکنولوژِی رایجی را برای شرکتهای متخصص و یکپارچه پشتیبانی نمی کند. نتایج تجربی ما پیشنهاد می کند که با فرض یک تکنولوژی رایج می توان میزان تمایز و اختلاف تخمین های اقتصاد مقیاس و دامنه را تخمین زد. بنابراین اینکه چگونه ما می توانیم تکنولوژی تولید را که به طور واضح روی نتایج سیاست تاثیر می گذارد، مدلسازی کنیم، از مشخصات آن تعیین می شود.
کلمات کلیدی: اقتصادهای مقیاس و دامنه، تکنولوژی انعطاف پذیر، استفاده های الکترونیکی، یکارچگی عمودی، تابع هزینه ترانسلوگ
.........................................................................................................................................................................................................
کد شماره 2:
مقاله مهندسی صنایع سال 2012 ژورنال Elsevier:
موضوع:
خلاصه مقاله:
Abstract: Factor hierarchies have been widely used in the literature to represent the view of an expert of what factors most contribute to reliability or safety. The methods for rating and aggregating the influences across a set of expert-elicited factors to risk or reliability are well known as multiple criteria decision analysis. This paper describes a method for distinguishing levels of risk across a set of locations via the use of multiple factor hierarchies. The method avoids averaging across experts and is thus useful for situations where experts disagree and where an absence of expert consensus on the causative or contributing factors is important information for risk management. A case study demonstrates using seven expert perspectives on the airport-specific factors that can contribute to runway incursions. The results are described for eighty towered airports in the US. The expert perspectives include differing relative emphases across the following set of factors: airport geometry, operations, weather, geography, and days since last safety review. Future work is suggested to include human factors issues as pilotand-controller communications styles at airports.
چکیده:
عامل سلسله مراتبها بطور گستردهای در این ادبیات به نمایندگی از نظر یک متخصص استفاده شدهاند که چه فاکتورهایی بیشترین مشارکت را برای قابلیت اطمینان یا ایمنی دارند. روشهایی برای امتیازدهی و جمعآوری تاثیرات در تمام مجموعهای عوامل تعیین شده توسط متخصص برای ریسک یا قابلیت اطمینان بهعنوان آنالیز تصمیمگیری چند معیاره شناخته شدهاند. این مقاله روشی برای سطوح ریسک در بین مجموعهای از مکانها با استفاده از سلسهمراتبهای عوامل متعدد را شرح میدهد. این روش از میانگینگیری بین متخصصان جلوگیری میکند و بنابراین برای شرایطی که متخصصان اختلاف نظر دارند مفید است و جاییکه عدم وجود اجماع نظر متخصصان مسبب شرکت کردن عواملی است که اطلاعات مهمی برای مدیریت ریسک دارند. یک مطالعه موردی با استفاده از هفت نظر متخصص در مورد عوامل یک فرودگاه مشخص که میتوانند برای تهاجم باند شرکت کنند را نشان میدهد. این نتایج برای هشتاد فرودگاه حفاظت شده در فرودگاههای حفاظت شده در US شرح داده شدهاند. نظرات متخصصان شامل اهمیتهای نسبی متفاوت در تمام مجموعه عوامل: هندسه فرودگاه، عملیات، شرایط آبوهوایی، شرایط جغرافیایی و تاریخی که آخرین بررسی ایمنی انجام شده است. کار آینده برای برای در نظر گرفتن موضوعات عوامل انسانی بهعنوان سبک ارتباطی کنترلکننده pilotand در فرودگاهها پیشنهاد شده است.
…………………………………………………………………………………..
کد شماره 3:
مقاله مهندسی صنایع سال 2016 ژورنال Elsevier:
موضوع:
خلاصه مقاله:
As a result of the growing demand for health services, China's large city hospitals have become markedly overstretched, resulting in delicate and complex operating room scheduling problems. While the operating rooms are struggling to meet demand, they face idle times because of (human) resources being pulled away for other urgent demands, and cancellations for economic and health reasons. In this research we analyze the resulting stochastic operating room scheduling problems, and the improvements attainable by scheduled cancellations to accommodate the large demand while avoiding the negative consequences of excessive overtime work. We present a three-stage recourse model which formalizes the scheduled cancellations and is anticipative to further uncertainty. We develop a solution method for this three-stage model which relies on the sample average approximation and the L-shaped method. The method exploits the structure of optimal solutions to speed up the optimization. Scheduled cancellations can significantly and substantially improve the operating room schedule when the costs of cancellations are close to the costs of overtime work. Moreover, the proposed methods illustrate how the adverse impact of cancellations (by patients) for economic and health reasons can be largely controlled. The (human) resource unavailability however is shown to cause a more than proportional loss of solution value for the surgery scheduling problems occurring in China's large city hospitals, even when applying the proposed solution techniques, and requires different management measures.
چکیده:
به عنوان نتیجهای از رشد تقاضا برای خدمات درمانی، میتوان گفت بیمارستانهای شهر بزرگ چین به طور قابل توجهی بسیار نامناسب شدهاند و همین مسئله منجر به ایجاد مسائل پیچیده و حساس زمانبندی اتاق عمل شده است. در حالی که اتاقهای عمل درحال تلاش برای پاسخگویی به تقاضا میباشند، با زمانهای بیکاری روبرو میشوند به دلیل اینکه منابع انسانی برای پاسخگویی به تقاضاهای فوری و اضطراری عقب میکشند که برای سلامت و اقتصاد نتایج بیهودهای خواهد داشت. در این تحقیق به تحلیل و بررسی نتایج مسائل زمانبندی اتاق عمل پرداختیم و با برنامهریزی اتلافها جهت سازگار شدن با تقاضاهای بزرگ، به بهبودهایی دست یافتیم درحالی که از عواقب منفی اضافه کاری بیش از حد نیز اجتناب نمودیم. ما یک مدل مرجع سه مرحلهای را ارائه دادیم که اتلافهای برنامهریزی شده را فرمولسازی میکند و عدم قطعیت آینده را پیش بینی میکند. سپس رویکرد حلی را برای مدل 3 مرحلهای توسعه دادیم که وابسته به تقریب میانگین نمونه و روش L-شکل میباشد. این روش از ساختار جوابهای بهینه برای سرعت بخشیدن به بهینهسازی استفاده میکند. اتلافهای زمانبندی شده به طور معنادار و شدیدی برنامهریزی اتاق عمل را بهبود میدهد به طوری که هزینههای اتلافها به هزینههای اضافه کاری نزدیک میشود. به علاوه روش ارائه شده شرح میدهد که اثرات مخرب اتلافها (توسط بیماران) روی نتایج اقتصاد و سلامت چگونه میتواند کنترل شود. هرچند در دسترس نبودن منابع انسانی نشان داده شده، موجب عدم تناسب مقدار جواب برای مسائل برنامهریزی عمل جراحی در بیمارستانهای شهر بزرگ چین میشود، حتی وقتی که از تکنیکهای حل ارائه شده و اقدامات مدیریت احتیاجات مختلف استفاده شود.
…………………………………………………………………………………………………………..
کد شماره 4:
مقاله مهندسی صنایع سال 2016 ژورنال Springer:
موضوع:
خلاصه مقاله:
Traffic noise is one of the major environmental impacts of road infrastructures. Critical study of published Noise Action Plans (NAP) signals a widespread lack of objective criteria and methodologies for prioritizing actions against noise as well as the suitability of solutions. The present paper develops a methodology to sort, by priority, road stretches included in a NAP. In obtaining and allocating weights to variables involved in the decision-making problem (“Road Stretch Priority Variables”) to define a normalized numerical index (“Road Stretch Priority Index”), Fuzzy Analytic Hierarchy Process (FAHP) with two different defuzzification methods is applied to the results of an expert panel. Comparison of the outcomes of both FAHP versions, plus analysis of the results of a case study, enables to determine the relative influence of these variables in the problem. An objective and reasoned methodology for the prioritized classification of road stretches according to noise problems is thereby validated.
چکیده:
اختلال ترافیکی یکی از اثرات اصلی زیست محیطی زیرساخت های جاده ای می باشد. مطالعه بحرانی منتشر شده از برنامه های عملیاتی اختلال نشان دهنده یک کمبود گسترده از معیارهای عینی و روش هایی برای اولویت بندی اقدامات در برابر اختلالات همچنین شایستگی یا مناسب بودن راه حل ها است. مطالعه حاضر روشی برای مرتب سازی براساس اولویت کشش جاده در برنامه های عملیاتی اختلال ارائه می دهد. هنگام دستیابی و معین کردن وزن ها به متغیرها مسائل تصمیم گیری به کار برده می شود( متغیرهای اولویت کشش جاده) تا شاخص عددی نرمال شده( شاخص اولویت امتداد جاده)، فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی(FAHP) با دو روش فازی سازی متفاوت برای نتایج حاصل از هیئت کارشناسان به کار برده می شود. مقایسه خروجی های هر دو نسخه FAHP، به علاوه تحلیل نتایج حاصل از مطالعه موردی ما را قادر می سازد تا اثر نسبی این متغیرها را در مساله تعیین کنیم. یک روش عینی و منطقی برای طبقه بندی اولویت های کشش جاده با توجه به مسائل اختلال از این طریق تایید شده است.
…………………………………………………………………………………..
کد شماره 5:
مقاله مهندسی صنایع سال 2015 ژورنال Management Science:
موضوع:
خلاصه مقاله:
Under a revenue-sharing contract, a retailer pays a
supplier a wholesale price for each unit purchased, plus a percentage of the revenue
the retailer generates. Such contracts have become more prevalent in the
videocassette rental industry relative to the more conventional wholesale price
contract. This paper studies revenue-sharing contracts in a general supply
chain model with revenues determined by each retailer’s purchase quantity and
price. Demand can be deterministic or stochastic and revenue is generated
either from rentals or outright sales. Our model includes the case of a
supplier selling to a classical fixed-price newsvendor or a pricesetting
newsvendor. We demonstrate that revenue sharing coordinates a supply chain with
a single retailer (i.e., the retailer chooses optimal price and quantity) and
arbitrarily allocates the supply chain’s profit. We compare revenue sharing to
a number of other supply chain contracts (e.g., buy-back contracts,
price-discount contracts, quantity-flexibility contracts, sales-rebate
contracts, franchise contracts, and quantity discounts). We find that revenue
sharing is equivalent to buybacks in the newsvendor case and equivalent to
price discounts in the price-setting newsvendor case. Revenue sharing also coordinates
a supply chain with retailers competing in quantities, e.g., Cournot
competitors or competing newsvendors with fixed prices. Despite its numerous
merits, we identify several limitations of revenue sharing to (at least partially)
explain why it is not prevalent in all industries. In particular, we
characterize cases in which revenue sharing provides only a small improvement over
the administratively cheaper wholesale price contract. Additionally, revenue
sharing does not coordinate a supply chain with demand that depends on costly
retail effort. We develop a variation on revenue sharing for this setting.
چکیده:
چکیده: تحت یک قرارداد تسهیم درآمد، یک خرده فروش قیمت عمده فروش یک تامین کننده را برای هر واحد خریداری شده می پردازد، به علاوه درصدی از درآمد خرده فروشی را نیز تولید می کند. چنین قراردادهایی نسبت به قراردادهای قیمت عمده فروشی معمولی در صنعت اجاره کاست ویدیویی رایج تر هستند. این مقاله قراردادهای تسهیم درآمد را در یک مدل زنجیره تامین عمومی با درآمدهای تعیین شده توسط هر مقدار خرید خرده فروش و قیمت آن بررسی می کند. تقاضا می تواند قطعی باشد یا تصادفی و درآمد از طریق اجاره ها یا حاصل فروش ها، تامین می شود. مدل ما شامل مثالی از تامین کننده است که با قیمت ثابت و کلاسیک روزنامه فروش یا قیمت فروش روزنامه فروش، معامله می کند. نشان دادیم که تسهیم درآمد، یک زنجیره تامین را با یک خرده فروش منحصر به فرد هماهنگ می کند(به عنوان مثال، خرده فروش قیمت و مقدار بهینه را انتخاب می کند.) و به صورت دلخواه، سود و منافع زنجیره تامین را اختصاص می دهد. ما تسهیم درآمد را با تعدادی از قراردادهای دیگر زنجیره تامین مقایسه کردیم(از جمله: قراردادهای برگشت خرید،قراردادهای قیمت تخفیف، قراردادهای انعطاف پذیری کمیت، تخفیف فروش، قراردادهای حق رای و تخفیف های مقداری). ما دریافتیم که تسهیم درآمدمعادل برگشت های خرید در مثال روزنامه فروش و معادل تخفیفات قیمت در مثال قیمت-موقعیت روزنامه فروش است. همچنین تسهیم درآمد، یک زنجیره تامین را با خرده فروشانی هماهنگ می کند که در کمیت، رقابت می کنند مثل رقیبان تشریح یا رقابت روزنامه فروشان با قیمت ثابت. با وجود شایستگی های فراوان مدل، تعدادی از محدودیت های تسهیم درآمد را تعیین نمودیم (حداقل تا حدی) که دلیل رایج نبودن آن در تمامی صنایع را مشخص می کند. به طور خاص، مواردی را در تسهیم درآمد مشخص کردیم که تنها یک بهبود کوچکی در کل قرارداد قیمت عمده فروشی اجرایی ارزان تر، فراهم می کند. به علاوه، تسهیم درآمد، یک زنجیره تامین را با تقاضایی که وابسته به تلاش زیاد خردوه فروشی باشد، هماهنگ نمی کند. ما برای این موقعیت ، تغییری روی تسهیم درآمد انجام دادیم.
………………………………………………………………………………………………………….